کلینیک تخصصی مبین

تزریق ژل و چربی

تزریق چربی یکی از راههایی است که امروزه برای رفع نواقص زیبایی پوست و چهره از آن استفاده می شود. افرادی هستند که مایلند که لبهایی برجسته تر داشته باشند یا اینکه از لاغری صورت خود ناراضی هستند. خوشبختانه در نسلی به دنیا آمده ایم که دانش پزشکی پیشرفت های زیادی داشته است و یکی از شاخه های آن به کمک رفع نیازهای زیبایی افراد آمده است.

تزریق ژل و چربی یکی از راههایی است که امروزه پزشکان از آن استفاده هایی در جهت زیباتر شدن می کنند. رفع جای جوش یا همان اسکارها، ترمیم آثار باقی مانده از تصادفات بر روی پوست و بسیاری دیگر از چنین مواردی با تزریق چربی یا ژل انجام می شود.

تزریق ژل چیست؟

در مورد تزریق ژل می توان گفت، بهترین ژل ها، انواعی هستند که حداکثر سازگاری بیولوژیکی را با بدن داشته باشند و واکنش ایمنی بدن را تحریک نکنند و همچنین سرطان زا نباشند. برخی از افراد فکر می کنند که در تزریق ژل ها هر چه ژل دوام بیشتری داشته باشد یا به اصطلاح، دائمی باشد، بهتر است ولی در واقع اینطور نیست. تزریق ژل های دائمی با ترکیب پلی آمینوگلیکان با عوارض بسیار جدی همراه بوده که امروزه کاربرد آن ها منسوخ شده است.
در تزریق ژل برای برجسته سازی لبها، پزشک می بایست تبحر داشته باشد چراکه لب ها دارای خون رسانی بالایی می باشند و کاملا متحرک هستند، اینکه چه نوع ژلی برای چه نوع لبی تزریق شود و پایداری آن به چه میزان باشد و چه حجمی از ژل باید تزریق شود، بسته به نظر پزشک است. اغلب ژل ها از جنس هیالورونیک اسید هستند که معمولا برای لب مناسب است.

تزریق ژل بطور معمول برای چه قسمتهایی از صورت استفاده می شود؟

تزریق ژل علاوه بر برجسته کردن لبها، برای برطرف کردن چین و چروک های صورت نیز استفاده می شود. مثلا خط خنده با افزایش سن در خانمها، بیشتر نمایان می شود و با تزریق ژل می توان این خط را از بین برد یا حداقل کمرنگ تر کرد. همین کار برای چروکهای دیگر صورت مانند خط عمودی بین دو ابرو و دیگر چروکهای صورت نیز کاربرد دارد. تزریق ژل در گونه گذاری نیز بسیار استفاده می شود.

آیا تزریق ژل عوارض دارد؟

اگر می خواهید زیباتر شوید، پس باید اندکی تحمل عوارض آن را نیز داشته باشید. البته این عوارض در همه افراد نیست و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. ولی دانستن این نکته برای افراد الزامی است که تزریق ژل در لب احتمال عوارض آلرژیک، درد حین تزریق و پس از آن، تورم، احتمال کبودی لب ها و حتی احتمال نتایج نا مطلوب از جمله غیر قرینگی در صورت تزریق با حجم نامتناسب وجود دارد. در این میان هر چه تجربه پزشک بیشتر باشد و تکنینک تزریق وی صحیح تر باشد، نتایج حاصل از تزریق ژل به خواسته های فرد نزدیک تر خواهد بود.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به عمل انتقال چربی از قسمتی از بدن به قسمتی دیگر گفته می شود که بعنوان پرکننده در قسمتهایی از بدن انجام می شود. تزریق چربی به عنوان درمان ترکیبی برای لیزر است که در درمان عمق جای جوش, درمان بیماری مورسه آ، برجسته کردن باسن و سینه استفاده می شود. معمولا برای نتیجه بهتر, در نواحی که فرورفتگی در پوست ایجاد شده است, از روی پوست توسط عمل لیزر و از زیر, توسط تزریق چربی این معضل برای همیشه حل می شود

آیا تزریق چربی مزیتی نسبت به تزریق ژل دارد؟

مزیتی که تزریق چربی نسبت به پرکننده های دیگر دارد این است که چون از خود بدن گرفته می شود، عوارض پرکننده های دیگر مانند ژل و سایکولاژن و دیگر پرکننده ها را ندارد.
مزیت دیگر این عمل, این است که پزشک مقدار زیادی از چربی برای تزریق در اختیار دارد. چربی سلولهایی دارد که قابلیت جوانسازی پوست را دارد. در واقع با این کار هم عمل جوانسازی پوست انجام میشود هم پر کنندگی.
چربی در واقع یک نوع پرکننده ارزان قیمت است. بطور مثال اگر شخصی بخواهد کل صورتش را تزریق انجام دهد بطوریکه پر باشد، بهترین و ارزان قیمت ترین راه، تزریق چربی است زیرا هزینه ژلهای موجود در بازار برای چنین حجمی (کل صورت) بسیار بالا خواهد بود.

آیا اثر تزریق چربی دائمی است؟

اگر 2 یا 3 بار این کار انجام شود، ثبات دائمی خواهد داشت. بین تزریق اول و دوم بهتر است 6 ماه فاصله زمانی باشد.

تزریق چربی در چه نواحی از بدن بدن انجام می شود؟

تزریق چربی معمولا در قسمت هایی از صورت انجام می شود که در آنجا تزریق ژل ممنوع است. مانند اطراف چشم. اگر در اطراف چشم، تزریق ژل انجام شود با ورمی ماندگار همراه خواهد بود.حتی زمانی که بهترین متخصص ها از کشوریهای مختلف برای تزریق ژل دعوت می شوند و شرکت های تولید کننده ژل های تزریقی، برنامه های آموزشی و تبلیغاتی دارند، اطلاع رسانی می کنند که هیچ کدام از این ژلها نباید برای دور چشم استفاده شود. در صورتیکه تزریق چربی را به راحتی می توان انجام داد. در مجموع می توان گفت تزریق چربی محدودیتی ندارد و در تمام قسمتهای مورد نظر از بدن می توان این عمل زیبایی را انجام داد.

چه مراقبت های پس از عمل تزریق چربی لازم است؟

بهتر است بیمار تا 2 هفته بصورت نیمه نشسته بخوابد. از مصرف غذاهای پر نمک خودداری شود. از یخ استفاده شود و ورزش شدید که باعث تعریق زیاد شود انجام نشود. از ویتامین C نیز استفاده شود تا ورم و کبودی کاهش یابد. البته معمولا کبودی در صورت نخواهد بود مگر اینکه صورت بیمار خیلی چسبنده باشد.

آیا تزریق چربی محدودیت سنی برای دارد؟

تزریق چربی محدودیت سنی ندارد. بهتر است بیمارانی که ناراحتی قلبی دارند یا فشار خون دارند با مشورت پزشک شان این کار انجام شود. حتی بیماران دیابتی هم می توانند از تزریق چربی استفاده کنند.

باز کردن چت
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟